Skuteczna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej namówić do usługi lub towaru aniżeli przekonując przypuszczalnego klienta, że to, co proponujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Przedstawić mu to bezsprzecznie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

filmy reklamowe Kraków

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie tylko przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz też zezwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są pewną nowością, dlatego, że poprzednio nie do końca wolno było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Dziś reklamą interaktywną równie porządnie wolno nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma prawo głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja czyli szansę decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interaktywnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę pośród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w jakiej chodziło o to, aby odbiorca mógł w pojedynkę opracować swój prywatny smak deseru, scalając poszczególne jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni bardzo dobrą na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu oraz umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno było ujrzeć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była skuteczna musi nie wyłącznie wiązać mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, aby klient, który już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, jaki prawidłowo mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem wcześniej angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest zwykle ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na witrynę czy banner, lecz cały szereg narzędzi, które zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on właściwy technicznie i banalny.